Selecteer een pagina

Dit is een handig vierkant boekje, ongeveer 20 bij 20 cm, klein genoeg om dicht bij je te hebben als je aan het werk bent in je atelier. De inhoud van het boek is in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten bij zo’n klein formaat toch wel de moeite waard.

Tijdloze technieken en frisse ideeën

Little Book of book making - Timeless techniques and fresh ideas fot beautiful handmade books van Charlotte River.

Dit boek zal creatieve boekbinders zeker kunnen inspireren. Het staat boordevol voorbeelden van artistieke boekjes van binders over de gehele wereld. Creatieve boekbinders uit Egypte, Argentinië, Verenigde Staten, Canada, Finland en dichter bij huis van Sakurasnow uit Amsterdam en Marjolein Coenrady uit Elst, Nederland en zelfs twee vermeldingen van Anneke De Clerck uit Jabbeke, België.

In Little Book of bookmaking vind je een heerlijke variatie aan gevouwen bindingen, genaaide bindingen, decoratieve technieken en experimentele ideeën voor de kaft. Een hoofdstuk over de anatomie van een boek, over materialen en gereedschappen en duidelijke tutorials om een accordeon boekje, een vlag boekje en zelfs een drakenboekje te maken. Zelfs een inleiding in een aantal decoratietechnieken zoals suminagashi marmeren, paste paper techniek, natuurlijk kleuren met planten en vele andere. Dit boekje biedt een schat aan informatie voor creatievelingen.

Ik kan dit boek zeker aanbevelen omdat de heldere gedetailleerde foto’s en de beschrijving van de boekjes een inkijkje geven in het creatieve proces van de makers. Voor wie niet kan wachten om zelf te beginnen staan er bij de meeste voorbeelden verwijzingen naar de tutorials van de toegepaste bindingen en technieken achteraan in het boek.

Pin It on Pinterest